1/07/2017

Z czym łączyć/nosić pastelowe płaszcze zimowe?



Witajcie :-) Na dworze mróz, a mi do głowy przyszła myśl, by rozgrzać temperaturę wiosennymi kolorami ;-)

Gdy za oknem straszą ogołocone z liści drzewa, a temperatura spada, instynktownie sięgamy po bardziej stonowane kolory ubrań. Szczególnie nasze okrycia wierzchnie "ciemnieją". Ale przecież wcale nie musi tak być. Kogo znudziła już czerń i szarość powinien zainwestować w pastelowy płaszcz.

JAKI KOLOR PASTELI WYBRAĆ?


Gdybym miała wskazać jeden kolor, bez zastanowienia wskazałabym na PASTELOWY RÓŻ. Dlaczego? Bo łączy się niemal z każdym kolorem. Czarny, biały, szary, granatowy, błękitny, różowy, miętowy - wszystko do niego pasuje.

Drugim kolorem pasteli nadającym się na zimę jest modny w tym sezonie PASTELOWY NIEBIESKI (inaczej nazywany baby blue lub błękitem). Jego zimny odcień doskonale współgra z białym krajobrazem. Jednak do pastelowego niebieskiego nie pasuje już tak wiele kolorów jak do pastelowego różu. W tym wypadku musimy się ograniczyć do szarego, granatowego, białego i pudrowego.

JAK POŁĄCZYĆ PASTELOWY PŁASZCZ Z RESZTĄ GARDEROBY?


Niewiele osób wybiera pastelowe płaszcze na jesień i zimę. Wydaje mi się, że prócz tzw. zmysłu praktycznego (bo się będzie szybko brudził) większość kobiet nie wie z czym taki płaszczyk zestawić. Portale zamieszczające artykuły o modzie pokazują często stylizacje nieadekwatne do panujących w naszym kraju warunków pogodowych - np. pastelowy wełniany płaszcz w połączeniu ze szpilkami. Niestety takie zestawienia nie sprawdzą się podczas polskiej zimy.

Jak więc łączyć pastelowe płaszcze z resztą garderoby, żeby prócz stylowego wyglądu było nam jeszcze ciepło? Oto moje propozycje:


Trzy stylizacje z płaszczem w kolorze PASTELOWEGO RÓŻU



RÓŻ Z BRĄZEM 




Pudrowy róż doskonale łączy się z wieloma odcieniami brązu. Jesienią i zimą w sklepach znajdziemy sporo ubrań i dodatków w tym kolorze. Ja wybrałam karmelowe spodnie typu rurki i brązowe botki na słupku. Całość uzupełniłam neutralną białą bluzką, którą wzbogaca naszyjnik z pereł. Do tego torebka w kolorze brudnego różu oraz modny brelok z pomponami i jestem gotowa do wyjścia ;-)


RÓŻ Z PASTELOWYM NIEBIESKIM




W tym zestawie użyłam subtelnej, pastelowo niebieskiej bluzki z kokardą i niewielkim żabotem. Całość uzupełniają spódnica i muszkieterki w niezwykle uniwersalnym odcieniu brązu - taupe. Ten "kreci" kolorek łączy w sobie szarość i brąz, dzięki czemu pasuje tak do ciepłych, jak i chłodnych barw. Szczególnie buty (zwłaszcza na jesień i zimę) stanowią świetne uzupełnienie pastelowych kolorów.


RÓŻ Z RÓŻEM




Można również postawić na pastelowy róż w wersji total look. Bluzka z tej stylizacji ma ten sam kolor co płaszczyk. Spódniczka również jest pastelowo różowa, ale z domieszką brudnego różu, w modny florystyczny deseń. Całość uzupełniają zamszowe muszkieterki w krecim kolorze taupe.


Trzy stylizacje z płaszczem w kolorze PASTELOWO NIEBIESKIM

BŁĘKIT Z GRANATEM 




Pastelowo niebieski płaszczyk z powodzeniem możemy połączyć z kolorem granatowym. Ja wybrałam granatowe spodnie typu rurki, granatowo-czarną torebkę i pastelowo niebieski golfik. Granat jest na tyle ciemnym kolorem, że dobierając do spodni czarne botki nie musiałam obawiać się, że nie dogadają się z pastelową górą stylizacji. Różowy pompon przy torebce ożywia całość zestawu.


BŁĘKIT Z SZARYM

 


Zestawienie błękitu z szarością jest wyjątkowo wdzięcznym i praktycznym połączeniem. Takie kompozycje trudno zepsuć, a do tego większość kobiet posiada sporo zimowych ubrań i dodatków w tym kolorze. Ja wykorzystałam szarą, dzianinową sukienkę i szarą torebkę. Całość uzupełniają muszkieterki w kolorze taupe.


BŁĘKIT Z RÓŻEM




Pastelowy róż i pastelowy niebieski to świetne połączenie, które osobiście bardzo lubię. W tej stylizacji postawiłam na pudrową sukienkę z kwiatowym motywem. Całość uzupełniają dodatki w uniwersalnych kolorach brudnego różu i taupe.



Mam nadzieję, że artykuł, pomimo słabych jakościowo zdjęć przekona was, że wiosenne pastele z powodzeniem można nosić również zimą :-) 

Z góry dziękuję za odwiedziny :-) Pozdrawiam serdecznie Angela

P.S. Jeśli jest coś z dziedziny mody i historii mody o czym chcesz przeczytać, napisz mi o tym w komentarzu pod spodem ;-)



9 komentarzy:

  1. Ale piękne płaszczyki, uwielbiam pastelowy róż :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A kiedy zrobisz te stylizacje do pracy? ciagle czekam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się zamieścić taki wpis w przyszłym tygodniu ;-) Niestety stylizacje bardzo tracą fotografowane przy kiepskim świetle w domu, ale mam nadzieję, że posty jako tako je widać ;-)

      Usuń
  3. Skąd są te cudowne płaszcze? :) pozdrawiam serdecznie :) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Orsay :-) Również pozdrawiam :-)

      Usuń
  4. Połączenie różu z odcieniami brązu bardzo podoba mi się, brakuje mi takich połaczeń u mnie w stylizacjach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam pastelowe kolory :) a moim faworytem jest połączenie szarości i błękitu :) bardzo trafione propozycje :)
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny płaszczyk! Ten różowy MEGA <3
    http://nsobczak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 Szafa Angeli