7/04/2017

Idealna miejska sukienka na lato - szmizjerka



Witajcie :-) Tytuł trochę przewrotny, jeśli wziąć pod uwagę sielsko-wiejskie zdjęcia do tego wpisu, ale prawdą jest, że szmizjerka to znakomita miejska, letnia sukienka.

Szmizjerka, to sukienka skrojona na wzór męskiej koszuli, zapinana z przodu na guziczki, z kołnierzykiem; w zależności od mody i typu sylwetki resztę szczegółów, jak pasek lub brak paska w talii, rękawy z mankietami itp. możemy dobierać do woli. Tę inspirowaną męską szafą sukienkę wymyśliła oczywiście Coco Chanel.  


   

Dla mnie szmizjerka jest bardzo uniwersalną sukienką z charakterem i nutką retro klimatu. Dobrze dobraną można przemieniać dodatkami w zależności od okazji. W połączeniu ze szpilkami i trenczem jest elegancka, odpowiednia do pracy, a w zestawie z trampkami czy balerinami swobodna i codzienna. 

Jak napisałam wyżej, stałe w szmizjerce są w zasadzie tylko guziczki i kołnierzyk; reszta jest zmienna, dzięki czemu można ją dopasować do każdej figury, typu urody, preferencji czy wieku. 

Np. ja jestem długonogą gruszką. Wybrałam szmizjerkę lekko rozkloszowaną u dołu, z paskiem w talii, co doskonale ukrywa masywniejszy dół mojej sylwetki. Deseń sukienki w krateczkę vichy powoduje, że jest ona bardzo uniwersalna - przy zmianie dodatków może służyć w wielu sytuacjach.








Szmizjerka to doskonała propozycja na lato i warto rozejrzeć się za tą idealną. W tego typu sukience nigdy nie będziemy niemodne, bo bardzo łatwo ją odświeżyć i zmienić jej charakter.  









Moją idealną szmizjerkę znalazłam... oczywiście w Orsay ;-) Co zrobię - jak na razie ta marka szyje dla mnie i mam nadzieję, że jeszcze baaaardzo długo tak zostanie ;-) Jednak Orsay to nie jedyne miejsce, gdzie można znaleźć ładną szmizjerkę. W tym sezonie każda sieciówka wypuściła swój "koszulkowy" model. Wiele szmizjerek można też spotkać w second handach i często wcale nie są gorsze od tych z najnowszych kolekcji modnych sklepów, więc zachęcam Was do poszukiwań tego klasyku ;-)





Do zobaczenia w kolejnym poście :-)


19 komentarzy:

  1. Bardzo ładne zdjęcia, wow! <3

    Życzę miłego wieczoru! :*
    www.diane-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna jest ta sukienka, muszę się koniecznie za taką rozejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też lubię w szmizjerkach to, że są takie uniwersalne :) Zazwyczaj noszę je na co dzień - do pracy czy na spotkania ze znajomymi, bo w takiej roli lubię je najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się - każda kobieta może znaleźć model dla siebie :) Pozdrawiam serdecznie 😘

      Usuń
  4. Sukienka idealna na co dzień :) wspaniale wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ostatnio szaleję na punkcie drobnej krateczki i prążków :)

    _______________
    PorcelainDesire ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa stylizacja, krata zawsze wygląda świetnie:) uroczy piesek:)
    https://ladymademoiselle.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. taka sukienka to faktycznie klasyk :) i tak jak napisałaś, pięknie prezentuje się wielu zestawieniach, tych bardziej i mniej oficjalnych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawy wpis - gratulujemy ;)

    Zapraszamy do naszego sklepu internetowego z modnymi zegarkami biżuterią i odzieżą

    www.steezy.pl - strona naszego sklepu KLIK

    https://www.facebook.com/steezyfashionshop - strona naszego fanpage KLIK

    Pozdrawiamy i przesyłamy dla wszystkich czytelników

    KOD RABATOWY: minus20

    WAŻNY NA zegarki i biżuterię (20 % zniżki)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 Szafa Angeli