10/11/2017

Jak stylizować pastelowe płaszcze?



Pamiętam, jak zeszłej jesieni kupiłam pierwszy w życiu pudrowy płaszczyk. Najpierw niebieski, potem różowy. Byłam bardzo zadowolona ze swoich zakupów, ale wkrótce zaczął się klasyczny problem - z czym te cuda połączyć? Jako że dawniej lubowałam się w stylistyce retro zaraz do głowy przyszła mi Jackie Kennedy i jej cukierkowe kostiumiki z lat 60-tych. Zaczęłam więc łączyć swoje słodkie płaszczyki z równie słodkimi sukienkami. Wkrótce na zdjęciach zobaczyłam, że to połączenie jest jakieś mdłe i niewspółczesne. Minęło trochę czasu nim zorientowałam się co tu nie gra. 


Mam tendencję do ubierania się w bardzo kobiece stroje, często nawet nieświadomie.Zauważyłam jednak, że tracę wewnętrzną równowagę, kiedy jestem tak ubrana od stóp do głów. Mimo że podziwiam piękno ozdobnych plis i żabotów, to nie czuję się sobą, jeśli nie zrównoważę ich jakimś kontrastującym elementem. Wtedy albo dopasowuję do stroju męskie dodatki, albo pozbywam się nadmiaru kobiecości ze swojego looku. 
Rachel Roy, "Zaprojektuj swój styl"


Tak samo jest z pastelowymi płaszczami i innymi rzeczami w cukierkowych kolorach. Bardzo ważna jest równowaga. Jeśli przykładowo płaszcz jest pastelowy, reszta powinna być bardziej "szara" i "zwykła". Ponadto, pudrowy, błękitny lub miętowy płaszcz sam w sobie jest już tak dziewczęcy, że kolejny kobiecy element w postaci dajmy na to sukienki w kwiaty powoduje, że całość wygląda na przesłodzoną. Jeśli chcesz uniknąć takiego efektu, powinnaś złapać równowagę, co oczywiście można uczynić na wiele sposobów. Mi najbardziej podoba się użycie pastelowych płaszczy w zestawach w stylu sportowej elegancji. Do dzisiejszego postu przygotowała trzy proste stylizacje.




PASTELE, SZAROŚĆ I BIEL 

Moja pierwsza propozycja to połączenie pastelowego płaszczyka z szarymi jeansami, białą koszulą, butami o sportowym charakterze i szarą torebką. 

Szarość stanowi doskonałe tło dla wszelkich ostrych czy cukierkowych barw, które chcemy nieco uspokoić i uszlachetnić. Buty w stylu "adidasów" dodają sportowego, luźnego charakteru, a biała koszula elegancji.  

Ja użyłam do tej stylizacji pastelowo niebieskiego płaszczyka, ale równie dobrze sprawdziłby się tutaj także inne popularne pastele, jak pudrowy róż, pastelowy fiolet czy mięta.






PASTELE, BLUE JEANS I BIEL

Moja druga propozycja to połączenie pastelowego płaszczyka z niebieskimi jeansami. Nie muszą być one dziurawe, jeśli tego nie lubisz. Ważne żeby były dość jasnoniebieskie. Ciemny denim mógłby się okazać zbyt kontrastowy w stosunku do pastelowego płaszcza. 

Podobnie zresztą jest z czernią, łączoną z pastelami, zwłaszcza z pudrowym różem. Brytyjskie stylistki Trinny i Susannah uważały takie stylizacje za infantylne. Dla mnie są ono po prostu zbyt kontrastowe i ciężkie. Gdy na Pintereście oglądam zestawienia pudrowych płaszczy z czarnymi spodniami, butami i torebkami często mi się one podobają; jednak gdy sama próbuję się tak ubrać, widzę dużą dysharminię takiego zestawienia.

Wracając do mojej stylizacji, dobrałam do niej białą koszulę i sportowe buty, identycznie jak w poprzednim zestawie.

Szara torebka, którą również tu użyłam jest neutralna i nieco tonizuje cukierkowy kolor płaszcza, jednak równie dobrze zagrałaby tutaj torebka kremowa czy nawet pastelowo niebieska. W moim wypadku zamiennikiem szarej będzie kremowy obag mini z jeansową opaską (TUTAJ). 




PASTELE Z PASTELAMI

Moja trzecia propozycja jest "odważniejsza" od poprzednich. 

Do błękitnego płaszczyka dołożyłam pudrową torebkę; reszta jest spokojna, szaro-biała. 

Ten zabieg można stosować również do innych kolorów płaszczy - do pudrowego dodaj błękitną lub miętową torebkę, a do miętowego różaną. W ten sposób stylizacja stanie się ciekawsza, ale nie pstrokata.




ZANIM KUPISZ PASTELOWY PŁASZCZ - MOJE RADY

1. Upewnij się, że pastelowe kolory do Ciebie pasują. Nawet jeśli nie wiesz jakim typem kolorystycznym jesteś, a analiza kolorystyczna nie bardzo Ci wychodzi, nic straconego - poprzymierzaj pastelowe rzeczy w sklepach i zrób sobie zdjęcia w przymierzalni. W ten sposób zobaczysz, czy np. nie wyglądasz źle w takich kolorach. Zwykle zdjęcia ukazują to, czego nie dostrzegamy w lustrze. 

2. Zastanów się, czy masz z czym połączyć pastelowy płaszcz. Nawet najładniejszy i pasujący do Ciebie płaszczyk nie zrobi furory jeśli zestawisz go z byle czym. 

3. Jeśli pastelowy płaszcz ma być twoim głównym/jedynym jesienno-zimowym płaszczem odpuść sobie zakup. Pastele nie pasują do wszystkiego i nie nadają się na każdą okazję. W dodatku szybko się brudzą, przez co nie są praktyczne. Więcej o poszukiwaniu idealnego jesienno-zimowego płaszcza przeczytasz TUTAJ.

Dla mnie takie płaszcze są miłym urozmaiceniem w jesiennych i wiosennych stylizacjach. Najczęściej ubieram je na zakupy, rowerowe przejażdżki czy spacery; jak żadne inne okrycia wierzchnie nadają szyku i kobiecości wygodnym, nieco sportowym zestawom. 




Twórca analizy kolorystycznej, szwajcarski malarz i wykładowca akademicki, Johannes Itten zauważył, że jego studenci przy malowaniu obrazów najchętniej używają kolorów, które do nich pasują. 

Jeśli nie czujesz się dobrze w pastelach nic straconego - jest mnóstwo barw i trendów, które do Ciebie pasują. Wybierajmy tylko te, które są "naszymi".




*Zdjęcia wykonał Krzak



5 komentarzy:

  1. Ja chciałam jakiś pastelowy płaszczyk ale aktualnie nie ma nic fajnego, mój niestety się skurczył i musiała bym sie go pozbyć, najlepiej noszę go z szarością albo beżem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam pastele! świetny post! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszystko co pastelowe :) także płaszcze :)
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam pastele, a pastelowy płaszcz to moje must have! ;-)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 Szafa Angeli